Thursday 7 March 2013

MESYUARAT AGUNG SUTERA DAN SAMBUTAN HARI RAYA



Mesyuarat Agung dan Majlis Sambutan Hari Raya Aidil Fitri Persatuan SUTERA telah diraikan pada 12 September 2012 (Rabu) bertempat di Dewan 5, UTHM.  

Mesyuarat Agung pada kali ini hanya bertujuan untuk membentangkan laporan aktiviti-aktiviti yang telah dijalankan sepanjang tahun 2012.  Majlis kemudiannya disambung dengan acara Sambutan Hari Raya Aidil Fitri.
 
Suasana majlis pada pagi tersebut diraikan dengan penuh rasa muhibbah di dalam suasana mesra dan terbuka.  Hampir keseluruhan ahli telah dapat meluangkan masa hadir ke majlis tersebut dengan memakai pakaian rasmi SUTERA berwarna jingga.  Majlis ini juga diserikan dengan kehadiran YBhg.  Prof. Dr. Hashim bin Saim, Penolong Naib Canselor (Hubungan Industri dan Masyarakat) dan juga selaku Pengerusi Kelab KSKUiTTHO.

Majlis dimeriahkan lagi dengan bacaan selawat dan sesi bermaaf-maafan sesama ahli tidak kira ahli baru dan lama dan tidak lupa juga diadakan sesi bergambar.  Majlis diserikan lagi dengan juadah Hari Raya antaranya nasi tomato, laksa Johor, sate, kuih-muih dan beberapa juadah lain lagi yang telah disediakan oleh Pn. Janah selaku ahli SUTERA.  Pemberian cenderamata sempena kelahiran ahli dan kelahiran cahayamata ahli juga diraikan.

Sambutan Hari Raya ini telah memberi peluang kepada semua ahli untuk merapatkan silaturrahim sambil menikmati juadah yang disediakan.  Secara tidak langsung, ia dapat mewujudkan semangat kekeluargaan dan mengukuhkan perpaduan sesama kita.  Ia juga memberi kesempatan kepada semua ahli SUTERA untuk saling bermaaf-maafan dan juga mengukuhkan lagi persahabatan yang sedia terjalin.

Walaupun semangat kekeluargaan di tempat kerja tidak sekuat pertalian keluarga sendiri, ia tidak kurang pentingnya dalam menentukan keharmornian di tempat kerja.  Akhirkata, majlis sambutan Hari Raya Aidil Fitri SUTERA telah berjaya diadakan secara sederhana namun dengan penuh kemeriahan.
 







No comments: